کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9321 | مشاهده و دانلود: 749458027 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/02 | اعضاء: 317858 | نظرات: 37946
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گوگل و سامسونگ چگونه زلزله 10 اینچی در بازار تبلت‌ها راه میاندازند؟

گوگل و ایسوس در یک همکاری که فقط 4 ماه از آنها زمان گرفت، نکسوس 7 را همچون ستاره‌ای تابان در قلمرو تبلت‌های 7 اینچی به بازار معرفی کردند. این تبلت از نو برای ما معنا کرد که 7 اینچی‌ها چقدر می‌توانند خوب باشند. نکسوس 7 هنوز هم محبوب‌ترین تبلت کوچولوی بازار به حساب می‌آید.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از نارنجی؛ چند روز پیش بود که خبری مبنی بر همکاری تبلتی گوگل -این بار- با سامسونگ برای ساخت نسخه 10 اینچی نکسوس به گوش رسید. گویا غول جستجو نمی‌خواهد میدان را خالی کند و این بار قصد دارد برای همه معنی کند که یک تبلت اندرویدی 10 اینچی، دقیقاً باید چه باشد.

شنیده‌ها حاکی از این است که ویژگی کُشنده این تبلت، نمایشگری فوق رتینا است که با تراکم پیکسل خود، نمایشگر آیپد جدید را پشت سر خواهد گذاشت. این به نظر عالی می‌رسد، ولی عجله نکنید. اگر چه وجود چنین نمایشگری می‌تواند نکسوس 10 اینچی را خواستنی کند، ولی گوگل نباید انتظار داشته باشد که با همین یک ویژگی بتواند سلطه ازلی آیپد در میزان فروش را به چالش بکشد.

آیپد هنوز به چندین دلیل فروش خیره کننده‌ای دارد؛ نمایشگر، قیمت، سبکی و حمل آسان، مجموعه‌ای بی نظیر از اپلیکیشن‌های اختصاصی، و البته هوار هوار تبلیغات بازاریابی جذاب که دل مردم را آب می‌کنند.

رقابت در بازار تبلت‌ها در سه ماه آخر 2012 و البته سال 2013 به اوج خواهد رسید. کیندل‌ها با خود آتشی را از دل جنگل‌های آمازون بیرون آورده‌اند تا به جان رقبا بیندازند و مایکروسافت هم پنجره‌ها را به روی طراحی زیبا و خلاقانه گشوده و به زودی سرفیس RT را عرضه خواهد کرد که امروز در نارنجی قیمت‌های آن را مشاهده نمودید.

بنابراین اگر گوگل دست به دست سامسونگ داده و در سر سودای نکسوس 10 را دارد، باید تصمیم‌هایی بسیار عاقلانه اتخاذ کند تا مبادا محصول نهایی، یک گلکسی تب پلاستیکی با لوگوی نکسوس از آب در آید زیرا خوب می‌دانیم که تبلت‌های سامسونگ تا کنون نه فروش خوبی داشته اند و نه به لحاظ کیفی رضایت مصرف کنندگان را به دست آورده‌اند.

اما گوگل و سامسونگ باید چه مواردی را رعایت کنند تا نکسوس 10 -به اصطلاح- بازار را بترکاند؟ این را دیگر در ادامه مطلب خواهید خواند. پس با نارنجی همراه باشید.


مورد اول: قیمت گذاری مناسب  

062712-NEXUS-TABLET-022edit-660x440.jpg

جنگ اول به از صلح آخر. اگر قرار است این تبلت موفق شود فقط یک راه دارد، اینکه ارزان باشد. قیمت اولیه آیپد 500 دلار است. این یعنی قیمت 500 دلار برای نکسوس 10 گران و 600 دلار خیلی گران (و همین‌طور 100 دلار 100 دلار، خیلی خیلی گران) است.

آمازون با کیندل فایر های 7 اینچی خود ثابت کرد که قیمت پایین بیشترین تأثیر را در عمومیت بخشیدن به استفاده از تبلت‌ها در بین مردم دارد. آمازون در یک هفته 1 میلیون کیندل فایر فروخت. گوگل نیز این مورد را به خوبی می‌داند و از اینها گذشته، همین حالا هم نکسوس 7 که با قیمت 200 دلار شروع می‌شود، سود اندکی برای گوگل و ایسوس دارد. پس گوگل قاعده بازی را بلد است.

نکسوس 10 لزوماً نباید پرفروش‌ترین تبلت بازار بشود اما باید یک نقش را ایفا کند؛ نشان دادن راه صحیح برای ساخت تبلت‌های رقابتی به شرکای سخت‌افزاری اکوسیستم اندروید. تا الآن، اکثر تبلت‌های اندرویدی 10 اینچی با قیمتی در حدود 500 دلار (معادل قیمت ارزان‌ترین آیپد) به بازار آمده‌اند ولی پر واضح است که این استراتژی هیچ اثر قابل ذکری روی فروش آنها نداشته. بنابراین گوگل نیازمند این است که با قیمت پایین‌تری وارد کارزار شود و این امیدواری را به وجود آورد که سایرین هم فیتیله قیمت را پایین بکشند.

از آنجایی که دنباله‌رَوی گوگل از آمازون در قیمت‌گذاری تبلت 7 اینچی خود نتیجه موفقیت آمیزی داشته، پس بهترین توصیه این است که گوگل باز هم این کار را ادامه دهد (کسی خبر دارد که آمازون قیمت‌ها را پتنت کرده یا نع؟) ارزان‌ترین کیندل فایر HD که نمایشگری 8.9 اینچی دارد، با قیمت 300 دلار برای مدل وای-فای به فروش می‌رسد و گران‌ترینِ آن هم مدل LTE است که بدون تبلیغات و با 64 گیگابایت حافظه داخلی برچسب قیمت 614 دلاری روی آن خورده.

شروع از قیمت 300 دلار می‌تواند برای نکسوس 10 اینچی عالی باشد ولی در صورت نیاز به گنجاندن ویژگی‌های رقابتی مثل حافظه بالا و قابلیت LTE، مدل‌های بالاتر تا قیمت 450 دلار هم بسیار جذاب خواهند بود. در اینجا است که علت گرایش گوگل به سامسونگ برای ساخت تبلت 10 اینچی نکسوس مشخص می‌شود. سامسونگ بسیاری از قطعات داخل تبلت‌ها را می‌سازد. از جمله: نمایشگر، پردازنده، حافظه اصلی، رم، و سایر اجزا کلیدی. پس امکان پایین آوردن چشمگیر قیمت نسبت به آیپد، وجود دارد.

مورد دوم: اهمیت قائل شدن برای مشخصات فنی  

asus-google-nexus-7-android-tablet-review-1.jpg

ویژگی اصلی -در اصل تنها ویژگی اصلی- که تاکنون برای نکسوس 10 بر شمرده‌اند نمایشگری 10.1 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است. روی کاغذ، این نمایشگر قاتل آیپد -با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل- خواهد بود. این شروع خوبی است ولی پیش از این هم رقبای جذابی که با نمایشگرهای خود داعیه آیپد کُشی داشتند را در بین اندرویدی‌ها دیده‌ایم و با این وجود، فروش هیچ کدام به آیپد حتی نزدیک هم نشده.

Transformer Pad Infinity از ایسوس یک نمایشگر HD خوشگل با رزولوشن 1920 در 1200 دارد ولی آمار فروش آن را باید با ذره بین جستجو کرد. اما در بخش تبلت‌های کوچک، هم نکسوس 7 و هم کیندل فایر HD هفت اینچی دارای نمایشگرهایی با رزولوشن 1280 در 800 هستند که کیفیت تصویری در سطح آیپد را با قیمت 200 دلار به دست مشتری می‌رساند. پس، رتینا در حال حاضر کمترین کیفیت مورد انتظار است ولی ارائه تبلتی با این کیفیت لزوماً موفقیت‌های آیپد را رقم نخواهد زد. این بیشتر یک ضرورت به حساب می‌آید تا ویژگی کُشنده.

از بیرون به درون تبلت می‌رویم. امروزه معیار تبلت‌های اندرویدی داشتن یک پردازنده 4 هسته‌ای مانند انویدیا تگرا 3 است که در نکسوس 7 و Transformer Pad Infinity نیز یافت می‌شود که هر دو ساخت ایسوس هستند و با رم 1 گیگابایتی خود سرعت و روانی مناسبی را در اجرای سیستم عامل رقم می‌زنند. بنابراین بد نیست که نکسوس 10 از رم 2 گیگابایتی بهره ببرد. گذشته از خوبی این مورد، نسخه امریکایی گلکسی اس 3 و نوت 2 نیز آن را دارند پس اصل کار از عهده سامسونگ ساخته است.

به خاطر نیاز به ارزان بودن، نبود دوربین عقب و وجود دوربین جلوی معمولی در نکسوس 7 مورد اعتراض کسی قرار نگرفت. ولی اگر قرار است -طبق ادعای CNET- سامسونگ و گوگل با نکسوس 10 به جنگ آیپد جدید بروند، پس هیچ ضعفی پذیرفتنی نیست بلکه حتی باید بهتر عمل کنند. بنابراین داشتن یک دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با فلاش LED که مشابه آن در Transformer Pad Infinity نیز یافت می‌شود نباید چندان دور از انتظار باشد.

از طرف دیگر خیلی‌ها عاشق چت ویدیویی با تبلت هستند زیرا این دستگاه واقعاً در این مورد کامل به نظر می‌رسد. اما کیفیت ویدیوها به خاطر دوربین جلوی ضعیف اغلب خوبِ خوب نیست. گوگل و سامسونگ فرصت رفع این مورد را نیز دارند که امتیاز مثبتی به شمار می‌رود.

اگر قرار است آدم کار بزرگی بکند، چه بهتر که به معنای واقعی کلمه بزرگ باشد. بلندگوهای تبلت‌ها به خاطر کیفیت صدای بدشان معروف هستند ولی جف بزوس و آمازون با تبلت‌های 7 و 8.9 اینچی کیندل فایر HD کیفیت صدای استریوی فوق العاده‌ای را رو کردند. اشتباه نکنید، مقایسه کیفیت آنها با هدفون یا بلندگوهای حرفه‌ای جداگانه‌ای که برای تبلت‌ها ارائه می‌شود کار غلطی است. آنها را باید با همتایان خود مقایسه کنید تا ببینید که در این زمینه، خیلی حرف برای گفتن دارند.

سامسونگ نیز در تبلت‌های اخیر خود از جمله گلکسی نوت 10.1 بلندگوهای استریو را ارائه کرده که البته به خوبی آمازون نیستند ولی اگر قرار است معیاری تازه برای تبلت‌های 10 اینچی خلق شود، این ویژگی قابل چشم‌پوشی نیست.


مورد سوم: دل ربودن از مشتریان با ارائه تجربه کاربری جذاب  

062712-NEXUS-TABLET-004edit-660x440.jpg

از همه مهمتر این است که سامسونگ و گوگل مجبور به دلربایی از مشتریان هستند. تبلت‌های اندرویدی همیشه از فقدان کاربردپذیری و سرگرم‌آمیز بودنی که در آیپد هست، رنج برده‌اند و بخشی از این به خاطر کمبود اپلیکیشن‌های اختصاصی تبلت در اکوسیستم اندروید بوده. گوگل در حال کار روی این مورد است و به تازگی به تشویق توسعه دهندگان پرداخته تا اپلیکیشن‌هایی را مختص تبلت‌ها طراحی کنند. ولی در عین حال، باید دید گوگل رابط کاربری تبلت بزرگتر را چگونه طراحی می‌کند.

مثل تمام دستگاه‌های نکسوسی، نکسوس 7 نیز نسخه‌ای خالص با امضای گوگل را اجرا می‌کند، بدون کوچکترین دخل و تصرفی از سوی دیگران. مسلماً در نکسوس 10 نیز چنین موردی را خواهیم دید اما در نکسوس 7 گوگل کاری کرد که خیلی خوب جواب داد و آن، طراحی ویجت‌هایی با استفاده آسان بود که محتواهای مورد مصرف کاربر را درست در جلوی چشم قرار می‌دهند. جلد کتاب‌ها، مجلات، فیلم‌ها و آلبوم‌های موسیقی، اطلاعات مربوط به آن بخشی را که مطالعه یا مشاهده یا شنیده شده، بر روی خود نشان می‌دهند.

گذشته از این جزئیات، کار با ویجت‌ها هم خیلی آسان است. به راحتی می‌شود در آنها دست برد، مثلاً اندازه‌شان را تغییر داد یا حتی به کلی حذفشان کرد. این یک شعبده کوچک و ساده است که به نکسوس 7 جذابیت خاصی بخشیده و به کمک آن کاربران اندروید می‌توانند به روشی جدید با محتواهای مورد نظر خود کار کنند.

این را مثال زدیم تا اشاره کنیم که گوگل نیاز دارد برای نکسوس 10 هم شعبده‌ای جذاب رو کند. اگر چنین نشود، یک نمایشگر خوشگل و قدرت پردازشی هالک-گونه دردی را از مصرف کننده دوا نخواهند کرد، درست مثل سایر 10 اینچی‌های اندرویدی که بدون پیمودن مسیر موفقیت، از رمق افتاده‌اند.


مورد چهارم: دست کم نگرفتن طراحی خوب  

th21-630-nexus-7-back-630w.jpg

و یک چیز دیگر... نکسوس 10 باید خوشگل باشد! رقیب آیپد باید جسور و متفاوت به نظر برسد و اجزا آن به خوبی در کنار هم قرار گرفته باشند. گوگل و ایسوس در کنار هم یک محصول ساده ولی خاص را به بازار ارائه کردند که به مشتریان چشمک می‌زند و دلبری می‌کند. تا قبل از نکسوس 7 ما همه جور تبلتی دیده بودیم، با بدنه سرد آلومینیومی، پلاستیک‌های براق و همینطور پلاستیک‌های مات.

ولی نکسوس 7 با آن بدنه پشتی‌اش که در نسخه سفید توپ گلف را در ذهن تداعی می‌کند و در نسخه تیره مثل تکه چرمی پرداخت شده و محکم به نظر می‌رسد، یک ایده طراحی جدید را در دنیای تبلت‌ها رو کرد. طراحی ساده و بی آلایش نکسوس 7 حس خاص و ارزشمند بودن را به رغم قیمت ارزانش در ذهن تداعی می‌کند. سامسونگ و گوگل باید دقیقاً همین رویکرد را در ساخت نکسوس 10 دنبال کنند طوری که مشتریان به آن، به دید یک محصول دست‌ساز و تک نگاه کنند، نه یک محصول تولید انبوه ساخت روبات‌های بی‌روح.

حالا که قیمت سرفیس RT نیز اعلام شده، فقط می‌ماند معرفی آیپد مینی. بعد از آن، گوگل فرصتی خواهد داشت تا برای شیرجه عمیق بعدی نفسی چاق کند. نکسوس 10 باید و باید یک تبلت فوق العاده باشد و قبل از آیپد نسل چهارم عرضه شود زیرا حرکت جدیدی که گوگل با نکسوس 7 شروع کرد تا اینجا جواب داده و اگر در این برهه کوره گجت سازی از حرارت بیفتد، ممکن است دیگر هرگز نتوان آن را روشن کرد. گوگلی که ما می‌شناسیم، این را به خوبی می‌داند و برای همین هم دست به کار شده تا نکسوس 10 را به قاتل واقعی (؟) آیپد بدل کند. اما اپل هم بیکار ننشسته و همین رقابت ادامه‌دار است که آینده گجت‌ها را جذاب می‌کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11552 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: narenji.ir تاریخ خبر: 1391/07/26 تعداد مشاهده: 2359
سافت گذر